Feb 13, 2011

Nk beli moto baru? Shh....

Penah dengar tak, klau nk beli moto baru ke, kete baru ke, jgn ckp depan moto or kete sekarang. Nanti kenderaan kite tu merajuk. Haha. Sebenarnye malam tadi aku tengok cite Mat Jaja. Tu yang tetibe teringat tu.

Citenye camni. B4 aku ade kete kesayangan mucuk2 aku sekarang ni, aku naik moto je. Dari form 5 aku g sekolah naik moto. Mase tu Yamaha SS2. Bunyi rempit dia mmg gempak abes la. Da la dalam sekolah tu aku sorg je pompuan naik moto. Ade lagi sorg tapi dia naik scoot. Eh scoot moto la jugak kan. Haha. Sampai ke final year U aku pakai SS2 tu. Macam2 dah kenangan aku ngan moto tu. Tayar pancit, eksiden tak yah cakap la, orang curik moto tu  kat Lib UPM but then tinggal kat tepi dewan UPM. Agaknye sebab dia bawak moto tu rase da nazak sgt kot. Tak jadi nak amek. Haha. Kecik gak la ati aku mase tu pencurik pn tanak SS2 aku!

Sape penah bace previous post aku, aku ni 3 serangkai [budak2 sek yg cakap]. BFF aku ade 2. Dulu mase takde kete, aku akan amek Rina naik SS2 aku then kitorg g rumah Fareh. Lepak sane tido2. Penah gak mase aku menyewa jap kat umah Fareh [time praktikal], aku gduh ngan bf-aku-mase-tu, aku nak jalan2 kat kl sorg2 malam2 naik moto. Tapi Fareh tak bagi, so dia tanak turun dari moto aku. Yet, dia ajk aku tgok movie sbb dia tau aku suke tgok movie. Malam tu kitorg layan Speed Racer. Fareh tido je! Haha. Tapi takpe. Aku tak kisah. Dia mmg tak lyn sgt wayang lg2 mlm2, tapi dia ikut sbb tanak aku kuar sorg. Terharu aku. Balik tu kitorang bawak moto laju2 berangan jadik Speed Racer. Mane tau kat ekzos kuar api ke. Kahkahkah. Nasib baik malam tu Fareh selamat kan aku. Kalau tak, sape tau ape jadi kat aku mlm tu. Remaja-akal-pendek. Sape? Aku!


Sampai la kuar Yamaha EGO S, mase tu aku final year. Aku pujuk2 mak aku ngan janji2 manis akan byr sendiri moto tu once aku dah keje. Dalam tempoh seminggu nak tunggu dapat moto tu, aku cam biase amek Rina nak pegi umah Fareh. Mase tu da petang. Tibe2 lampu depan terkeluar. Ha gelakk!! Gelak!! Terbuai2 je lampu tu. Memang lawak gile. Dia merajuk la tu sebab aku nak beli moto baru. Hu~ Even orang kat workshop moto tu pn gelak2 masukkan balik lampu moto aku. Bile nak byr, diorg cakap tak payah, cume bawak moto hati2 je. Ngeh~ Malu aku.

6 684 org tengah mintak lolipop:

Unknown said...

eh aku ingat blog sape la td.. hahaha.. lawa siot.. feminin.. :)

The Crow said...

keh2.. adoi.. macam mane la blh sampai terkeluar lampu tu. kah3..

Okeh, penat gelak. hehehe.. Ape pun jaga pemanduan yeh. hati2. Nyawa ini amanah. huhu

(^________^)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

berusahalah selagi ada daya, insyaAllah boleh dpt!:)

Unknown said...

HAHA.sampai tercabut lampu haihh..eh.betul la.ramai yg ckp kalau nk beli ape2 jangan ckp kt brg lame nanti majuk;p

Sophie Al-Yahya said...

hurm..pernah blajar motor dn kawan..skali je pernah bawak.lepas tu lupa. Teringin nak beli scooter tp mak x bagi.. T_T dia risau kite pompuan..

Unknown said...

edi: thanks 4 ur advice :)
crow: yup. sbb tu skrg mak suh naik kete je :D
Echah: kan. kan. kan!!!
Sophie: beli kete je. selamat :)