Feb 10, 2011

Nak dengar radio??

Aku tau, zaman sekarang ni bukan susah nak dengar radio. Kalau takde radio, asal ade lappy n internet, mane2 pun dah boleh dengar radio. Tapi aku bukan nak cakap pasal dengar radio tu. Aku nak cite pasal care klasik dengar radio.

.Walkman.

Ingat lagi amende tu? Ingat lagi bentuknye? Ingat lagi camne nak gune? Paling penting, ade simpan mane2 kaset lagi? Sebab aku nak pinjam. Haha. Sebenarnye aku baru je terjumpe walkman aku lik. Try masuk bateri, cucuk headphone, idop plak dia! Punye la aku eksaited. Mane taknye. Banyak sejarah aku ngan walkman ni.



Ni la walkman aku. Jenama Sony. Ori!




 Ngan sticker Hello Kitty nye [aku lekat time kat matrik. Mase tu aku ngah gile HK], ngan alien workshopnye. Korang ingt lagi alien workshop? Mase zaman sekolah AW ni sangat kool. Maybe dak lahir tahun 80-an tau la kot. Sekarang manade orang kenal da. Mesti dak2 sekarang pelik tengok mende la corak bodo ni.

Aku beli walkman mase aku tingkatan 4. Gune duit sendiri. Harge dia RM100++. Pastu sorok2. Mak aku marah klau telinge bersumbat je. Kang orang cakap tak dengar. So aku pakai sorok2 la. Kat umah pun sorok2. Kat hostel lagi la. Penah sekali kantoi dalam bilik prep. Mase tu f5 dah. Aku bawak nset n walkman. Oleh sebab syg nset, so aku terpakse serahkan walkman. Bile da dapat walkman takde la dia cari2 bende lain lagi. Huhu. Nasib baik dapat lik mase f5 aku nak kuar asrama tu.

Then bawak ke matrik, pun same. Tak berenggang ngan walkman ni. Sampai aku basuh kain pun aku bawak walkman ni. Sangkut kat tuala je. Hakhak. Mase tu aku selalu dengar topik pagi era sambil basuh kain. Then kaset yang sentiase ade dlm walkman aku, Simple Plan. Album No Pads, No Helmet, Just Ball. Sekarang album Simple Plan da pkai cd dah. Err..ade lagi ke orang jual kaset?

0 684 org tengah mintak lolipop: