Dec 6, 2010

Power Puff Girl




Ni la pasukan penyelamat dunia!! Tapi maaf la peminat PPG, tujuan post aku hr ni bukan la pasal PPG. Tapi pasal besfren saya. Kitorang pon bukan tau sangat pasal PPG, tak caya cube ko tanye Rina Buttercup yang mane satu, kompem dia tanye korang balik, Buttercup tu bukan makanan ke.

Ok, balik pada topik asal. Hari ni aku nak bercerita pasal besfren aku. Kitorg da berkawan sejak dari f1, klau nak dikira, sampai tarikh aku post topik ni, da 11 tahun da kitorg berkawan. Oleh sebab PPG ni ber3, aku pun saje2 la tag diorg ni sorg satu.




Fareh = Blossom


Rina = Bubbles



Syahad = Buttercup

Ingat weh. Penat2 aku wat research carik name korang ni.

Sepanjang kitorang berkawan, macam2 da kitorg lalui sama2. Ade season tak rapat, ade season rapat sangat, ade season gaduh gile2 sampai tahap nak putus kawan [sape makan cili, cepat2 minum air banyak2 ye ^_^] Bile kitorg ade masalah, kitorg lepak umah sewa fareh. Nasib la. Dia sorg je dok umah sewa. Yg len2 dok umah family. Huhu.

Nak tau camne aku kenal diorg?

Kitorg dulu same2 blaja kat SAMSES. Aku ingat lagi. Mase tu ngah nak makan kat dewan makan. Fareh dok depan aku. Kelihatan sombong ngan tudung purple dia yg pas tu da jadi tudung toilet [ktorg g toilet mmg pkai tdung sbb toilet kat belakang blok + kitorg dak sek agama].  Time tu makan daging. Aku makan pakai sudu. Ehem [jgn mencebik ye]. Then daging tu teramat la liat, lalu terbang dia atas angin sebelum bertaburan di atas meja makan itu. Fareh ngan muke kerek dia time tu..mmg aku segan gile ngan dia. Tu la 1st time aku perasan kewujudan dia. Sampai hari ni klau ckgu suh wat karangan besfren saya, aku mesti cite part tu.

Rina plak, kembar aku. Aku tak tau part mane yang kembarnye. Oh. Ade 1. besday kitorg same. Cume beza 3 jam je. But yet, Rina still kakak to me :p Hm..plus, org kate muka dia same cam aku. Aku tak pasti plak kat mane yang sama tu sebab klau anda kenal kami, da tentu2 la anda perasan yang rina tu sangat la lawa umpama bidadari turun ke bumi [aku tak tipu] n aku plak cam wartawan yang nk tulis story pasal bidadari neh. Rina nnt aku nk kepsi k! Mase aku f3, time tu la aku rase aku paling banyak dapat hadiah sepanjang besday aku sampai hari ni. Ala time sek, hadiah bodo2 je..straw lipat2 jadi rantai la, gule2 la, ape ntah lagi. Aku ingt lagi time tu [ko ingt tak rina], katil rina selang satu ngan katil aku. Tengah2 kitorg ade kak Peyus. Bile aku tengok bawah bantal ade hadiah, Rina seluk bantal dia mesti ade hadiah. Bile Rina bukak locker jumpe hadiah, aku bukak locker mesti jumpe hadiah gak. KECUALI..Rina dapat kad dari Fareh, tapi aku tak dapat. Sampai hari ni aku ungkit lagi kat Fareh. Miahahha. Fareh ckp time tu dia marah kat aku. pesal ntah. Aku pn da tak ingt.

Even besday kitorg tahun ni aku bagi bantal PPG yang ditempah khas dari cik enoy . Memang cute2 dia wat. Leh la tempah kalau berkenan :)




Aku rasa, dalam kitorg ber3, aku la paling jahat. Oleh sebab sekarang aku da free n available, baru la kitorg selalu kuar same. Dulu jgn harap la. Stakat tido same je. Ouh! maafkan saya kawan :(


Kami tengok teater Natrah hoooo!!!!!

Oh. Ade lagi satu yang pelik. Sepanjang kitorg berkawan selama 11tahun ni, ktorg tak penah ade gamba ber3 yang elok. Sebabnye takde sape yang nk amek kn betul2..n kitorg pn tak bape ghairah nak amek gamba ber3. Berikut adalah buktinya.

Da ok da..tapi gelap plak.



Ni mase dalam teater, oleh sebab amek sendiri, mmg sume stok tangan gegar + senget.



Ini lah kami.

Aku sayang korang. Sampai bile2 pon kite jadi besfren k! Nnt korg da ade ank, kite wat family day tau!!

0 684 org tengah mintak lolipop: