Dec 22, 2010

Aku dan Harry Potter membesar bersama

Aku ingat lagi, dulu masa kecik tengok Harry Potter tapi tak paham pun. Just tau dia naik kete terbang, masuk gua lawan ular, jumpe anjing kepala 3, tapi tak tau ape motifnye. Sekarang da tua2 ni, Harry Potter pn da tua cam aku [maklumla kitorg membesar bersama], da nak abes sekolah da pon dia, baru la aku nk ulang kaji lik. Tengok n pahamkn btul2 citenye b4 tengok final skul dia. Kang ternganga2 plak kan.

Ni gamba masa Professor Albus Dumbledore sampaikan hadiah kat aku. Mase ni tak terpk nk amek gamba muke dia. Tak tau plak dia akn glamer cam sekarang.

Ni plak gamba Harry Potter mase aku aja dia pegang Hedwig. Memule memang la dia takut2. Lame2 ok..pas aku tenangkn dia.


16Dec2010
Year1 - Harry Potter and the Sorcerer's Stone




Rupenye dari tahun 1 dia da lawan ngan Voldemort ek.ish.slumber je aku sebut nama dia. Aku baru tau hari ni. Dulu kecik2 tengok ingat kn dia lawan ngan cikgu2 dia yang aku pon konpius mana satu jahat mana satu baik. Time ni la nk pengenalan wand tu ape, Nimbus2000 tu kire tahap motoGP The Doctor la. Then burung antu pun kne ade. Muke mak dia pn ade. Dulu2 aku pk, nape la diorg ni berahsia sangat, camne la muke sebenar mak bapak si Harry ni. Rupenye awl2 lagi da ade. Jelas lagi. Takde la gah sangat pn muke diorg. Hikhik. Kali ni Voldemort nak Sorcerer's Stone utk hidup selama2nye. Org takde badan camtu la. Sian ek..







Aku tak paham nape takde yang Sorcerer's Stone. Nape jadi Philosopher's Stone.


17Dec2010
Year2 - Harry Potter and the Chamber of Secrets



Tahun ke2 ni da terer sket da. Kali ni ade misteri Chamber of Secrets plak. Dulu2 aku tengok ingatkan diorg tu memang mati, n pelik gak. Tak aci tul Hermione leh idup. Rupenye mmg sume tak mati. Ha lagi satu. Aku tak paham ape kaitan Tom Riddle ngan sume tu. Ingt kn org jht jalanan je. Rupenye Tom Riddle tu Voldemort. Ala takde la hebat mana muke dia masa remaja. Masa year 1 lagi best kot. Org jht muke hodoh la best kan. Chamber of Secrets tu plak pasal memory Voldemort. Name asal dia Tom Riddle. Dia bukak Chamber of Secret gune budak pure-blood. Bile dak pure-blood tu mati, dia akn makin berkuase. Tak yah dok dalam diari lagi. Sape budak tu? Hm...


18Dec2010
Year3 - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban


Makin menarik cite ni. Dulu aku ingt Sirius Black tu jahat, sampai la akhir cite. Aku tak paham pesal tikus ni jadi manusia. Ingtkn dia menyamar jadi Scrabbers pas Scrabbers mati. Rupenye dia mmg Scrabbers, name manusia dia Peter Ape-ntah. Prof Lupin pn aku ingt jahat dulu. Rupenye dia baik. Diorg ber3 bff parents HP, tapi Peter khianat Potters g serah kat ko-tau-sape. Menarik beb. Dulu aku ingt Dementor tu Sirius Black. Rupenye dia manusia cam kite. Haha. Ops. Tak. Dia Grim ok. Prof Lupin plak Werewolf. And Buckbeak, best utk terbang. Oh dalam tahun ni Voldemort tak muncul. Mungkin amek masa setahun untuk dia pk rancangan lain untuk hapuskan Harry Potter..mungkin.









19Dec2010 [a few minutes after year3 actually -.-' ]
Year4 - Harry Potter and the Goblet Fire

Cite kali ni cam meleret mule2nye. Tak banyak magic yang didedahkan. Tapi da nak abes tu, baru la berjuta-juta maklumat datang sekaligus. Uh! Nasib baik leh pasue n repeat utk baca n faham betul2 ape yang terjadi. Ko-tau-sape da hidup balik, n kali ni lagi dahsyat. Gile tertekan aku tengok dia. Goblet of Fire tu pilih nama Harry Potter untuk masuk dalam pertandingan dimana bawah 17 tak dibenarkan masuk yang tujuannye hanyalah satu. Ape tujuannye? Sape yang letak nama Harry Potter sebenarnye? Tapi perasan tak, oh at least aku perasan, senang je Harry Potter lawan Voldemort setiap kali. Dia akn muncul 2 minit sebelum cerita tamat, n Harry Potter kalahkan dia dalam seminit setengah. Sepanjang2 cerita adalah untuk membawa Harry Potter kepada ko-tau-sape je. Tapi Harry Potter tetap best!! Err..rasenye layak tak aku apply Hogwarts. Oh lupe. Abg-kacak-ku Robert Pattinson pn ade berlakon. Cedric. Suke!! Jangan tanye kenapa. -.-'






19Dec2010[can't help it]
Year5 - Harry Potter and the Order of the Phoenix




Ini menarik!Ini menarik! Order of Phoenix cite pasal Ministry of Magic yang membantah maklumat Harry Potter n Dumbledor bahawasanya..he's back. Well..you-know-who. PayungJambatan adalah seorang the Aurors yang cukup annoying, same spesies cam kat opis aku tu sorg. Dia nk take over Hogwarts ngan cara dia. Cume yg kt opis aku baik sket. Kali ni, sepanjang cerita adalah Harry Potter menentang ko-tau-sape. Dumbledore ignore Harry Potter sepanjang tahun. Kenapa? Oh. Tau tak yang Professor Snape tu baik, tapi perasan tak yang dia jahat-busuk-ati yang sangat suke buli Harry Potter dalam hal2 kecik. Dalam tahun ni, Harry Potter dah tau kenapa..dan itu ade kaitan dengan dark side ayah dia yang dia baru tau. Menarik? Memang! Dan lagi, tak sedar aku Harry Potter da membesar, emosional dengan kawan2, sudah pandai bercinta, oh, emosional adalah perangai ko-tau-sape. So jgn amalkan. Terlampau banyak maklumat dalam cite ni sampai tak tau ape nk disampaikan. Btw, tak sabar nk tengok Year6 but I guess it's time to sleep. Almost 5.30a.m. Huh. Nite all [shutdownermous]. Ade bunyik cam wizard tak.



21Dec2010 [after a long time]
Year6 - Harry Potter and the Half Blood Prince


Musnah! Musnah! Sumenye da tak sweet cam junior dulu. Harry Potter n kawan2 da pandai bercinta..kinda sweet actually, their love story. Tapi ade beban yang lagi besar Harry Potter kene tanggung. Rumah musnah, sekolah musnah, even rumah Hagrid..including trust. Sampai ati ko Half-Blood Prince. Aku ingt ko baik, cume jahat-jahat-taik ayam. Rupenye ko memang jahat. Kejam! Kejam! Sampai ati ko ckp Avra Kedavra kat atuk tu. Gile sadis. Mase Harry kecik2, citenye sume berakhir ngan sweet moment n happy ending. Start pn ngan happy starting, tapi sekarang da takde masa nak main2. Sumenye da makin serius. Tamat la kisah nye. Sok aku akn tengok final part1 plak. Oh. Kene ingt betul2. R.A.B yang da curik Hocrux sebenar. Sape dia? Sok tengok betul2 ye.











Selepas tamat sume siri, aku betul2 imressed. Dari awal lagi dah impressed ngan effect dia, tapi ni dari segi jalan cerita. Sesuai ngan umur Harry Potter. Memule tanggunjawab tak besar sangat. Cite pn tak berat sangat. Yang jahat pun tak jahat sangat, tapi seiring ngan peningkatan usia Harry, cite pn makin berat, makin complicated, makin aku terpaksa paused n backward sket sebab nk paham betul2 dialog n nk tengok betul2 ape jadi. Sok kne fokus. Takleh nk backward or pause. J.K. Rowling memang terer. Leh pk sume permasalahan ni untuk tempoh yang panjang. Sume cite saling berkaitan dari year 1. Tak timbul soal oh-movie-ni-dapat-sambutan-hangat-so-aku-kne-wat-sambungan. Ok. Gud nite sume. Nantikan sambungan final year Harry Potter.


Ni gamba Hogwarts yang aku amek masa lawatan sambil blaja hari tu. Betul.
Ape pandang2 hidung aku. Memang memanjang la kadang2. Ish!


Ni plak di ambil oleh Harry Potter masa aku ngah berkomunikasi ngan He-who-must-not-be-named pas kne sumpah ngan aku. Ala aku sumpah jadi pari jap je. Pas tu aku transform dia jadi antu lik.



n ni plak gamba Harry Potter masa kitorg dating blakang Hogwarts. Dia malu2 mase aku snap pic ni. Blushing. *tibe2



Mak, boleh Dekdah apply master kat Hogwarts?


0 684 org tengah mintak lolipop: