Mar 16, 2011

Takut pada perubahan? Janganla..

Sebenarnye malas nak update entry ni. Tapi tibe2 bace komen, incik kay are da tanye bile nak update. Ade gak org nk bace blog aku rpenye. Hu~
Ok meh kite update.

Korg penah tak rasa, takut nak hadapi perubahan. Contohnye da selesa kat sek men A, da rmai kawan, da ade admirer, tibe2 mak suh pindah masuk sek B. Best? Tak best?

Klau aku. Aku selalu takut pada perubahan. Aku takut tempat baru tak best. Aku takut kawan baru tak best. Aku takut terlepas peluang kat tempat asal. Ntah la. Negatif betul. Tak patut sangat!

Sebenarnye hari ni aku pegi interview. [harap2 takde budak opis aku baca post ni. haha] Offer ok. Semua ok. Cume..tempatnye kat Shah Alam. Aku dari kecik sampai la ke besar dok kat area Lembah Klang. Tak penah la kuar2 dari ctu. Tibe2 aku rase lepas je dari tol batu 3 tu, adalah sebuah planet baru yang sangat asing dari aku.

Lepas ni da takleh lunch ngan besfren aku.
Lepas ni da takleh lik keje kuar ngan besfrens aku.
Lepas ni da takleh tdo umah besfren aku n esoknye gerak g keje dari umah dia
Lepas ni da takleh curik tulang kat opis main kejar2 ngan opismate.
Lepas ni da takleh gosip2 kan opismate ngan budak stor
Lepas ni da takyah dengar SY memekak pagi sampai ke petang. eh. YEAY!!

Hm..ape la yang susah sangat nak berubah kan?
Hidup kene la campak kat mane2 pun boleh hidup.
Campak ke laut jadik kapal
Campak ke darat jadik pokok
Campak ke langit jadik awan
Campak ke kandang rimau jadik makanan.

Ok. Cukup!

Kuatkan semangat saya. Demi pengalaman dan masa depan.

15 684 org tengah mintak lolipop:

amny said...

like pink template...:)

btw..amni datang dari blog kay_are..

nice to noe u..=)

. said...

cantik blog u, datang dari blog kay_are :) dia sokong u tau :)

Anonymous said...

Untuk mendapatkan pengalaman hidup kita kena berani menghadapi perubahan.

Rasulullah berhijrah dari Kota Mekah ke Kota Madinah juga adalah satu perubahan. Kalau kita tidak berani menghadapi perubahan kita tidak akan berjaya.

Semoga anda kuat semangat dan Tira sentiasa menyokong.

P/s: Singgah dan follow blog ini. :)

kay_are said...

eh.. nak g shah alam gak ke? welcome2 <-- macam r dato bandar shah alam kan =P mule2 takut gak r ngan perubahan.. tapi lame2 leh gak time.. baru ade variasi hidup kan? =)

Wafiy Suzly said...

hai insan di sana
patut berterima kasih pada kay are sebab promot blog kamuu
saya follow
hope entri entri selepas ni menarik narik terbaik dari ladang
oke?
nice to noe u. :)

puteri ain said...

memang sometimes kita takutkan perubahan.but take it as challenge and positif , mana tau kan dapat benefit dari prubhan tu..

:)

tricksrex said...

singgah dari blog kr ni

eh kalo ade keje kosong kasitau la
hahaha ngah mencari ni
kekekeke

happy blogging!

Puan Kutu said...

utk lebih maju kita perlukan perubahan..kata org jauh perjalanan luas permandangan..dtg gr blog kr jugak..:)

MiszCoMoT said...

perubahan untuk yang lebih baik itu perlu kan??baru majuu...^_^ gudluck!

Bunga said...

insyAllah diterima..n lau dapat keje luar lembah klang..kadang2 penhijrahan itu banyak kebaikan..yang penting berfikiran positif..

pe pom cayokkkk..cayokkk..

Unknown said...

terkejutnye bukak2 blog tibe2 ade ramai pulak readers baru. thank kay are..

touching .. sob sob

Orkid Edyliyne said...

OE waktu dulu jelah macam tu...
sekarang.. adalah jugak sikit2..
tapi cuma tak mampu nak berubah kalau pasal makan, pasal pakaian... itu susahlah...
kalau suasana, senang sikit...
(n_n)

Solihin Zubir said...

jgn takut kepada perubahan yg baik..
tp takotlah perubahan yg tdk baik.. :D

ieza said...

Ops...
tumpang lalu..:p

Ratu Meow said...

pegi jek....tpt keje baru..aku ni ha...belom stat keje tpt baru...dok jgk lapok cni..mencik!!!!!!!...