Mar 19, 2011

Antara malu dan takut, mane korang pilih?

Aku ade satu kisah....pelik.....ke? [ayt tak yakin]

Eh. Dua sebenarnye..

Kisah 1.

Dulu aku study kat matrik kedah. Mase tu tahun 2004. Mase tu kolej matrikulasi tu paling bongsu. Kolej matrikulasi paling baru. Aku punye block sebelah blok budak laki. Mmg dekat gile. Pemisah kitorg lorong kecik yg muat 1 kete lalu je. Block aku tak rmai org sbb kolej baru kan. Blok aku ade 3 tingkat. Aku dok tingkat 2. Eh aku tak ingt. 2 ke 3 ntah. Tingkat 1 kosong. 1 floor tu kosong. Sebab tak cukup student. Diorg cakap masa batch sebelum kitorg, pihak pengurusan kosongkan aras 3. Tapi jadi berhantu sebab takde org naik langsung. Bile dia kosongkan aras 1, at least ktorg kne lalu gak la aras tu. Takde la tak berusik langsung. Nak dijadikan cerita, malam2 ade discussion kat bilik tutor. Wajib. Bile balik, setiap kali lalu aras 1 ktorg mesti lari. Tapi ade sorang membe aku ni. Walaupun dia da tertinggal sorg2, dia takkan lari. Sebab dia malu lari2 ni. Betul gak tu. Time lari tu kompem la terselak kain tu tinggi2 kan [budak baik g discussion pkai baju kurung]. Aku tanye, ko tak takut ke? Dia jawab takut. Peliknye =,=

Klau korg..korg lari tak?

Kisah 2.

Klik utk imej lebih jelas. Sori tak cantik. Bersungguh2 aku lukis bagi korang paham =,=

Ni pun aku pelik. Kisah ni jadi mase aku form 3. Mase tu dok asrama. Kat tepi asrama kitorg (p) ade meje bulat tempat lepak ptg2 minum teh. Mase tu ngah kecoh ade dak nampak askar jepun berkawad kat dataran. Ade satu malam tu blackout. So ktorg takde la dok dalam dorm. Sume lepak kat luar. Dak2 laki siap standby  rmai2 nk tengok askar jepun berkawad. Cari penyakit tul diorg ni. Ktorg mase tu ngah lepak kat meje tepi tu. Time tu awl lagi. Dalam kul 10 camtu. Ngah rancak sembang2 tu, tibe2 sume org senyap. Tibe2 je. Then tibe2 gak sume org seram. And tibe2 gak sume org lari ke arah tangge naik masuk dorm masing2. KECUALI sorg membe aku ni. Dia punya takut sampai dia terdiam sorg2 kat kerusi tu. Dia tunduk je. Tak angkt2 muke. Aku ngan yang lain2 dah lari, tapi bile aku tengok dia tak lari, aku patah balik ngan sorg membe aku. G dekat dia pelan2. Nak sapa takut, nk bia tak sampai aku. Aku pun dah nk dekat tu ckp..'fareh, jom la naik..' 
Dia diam je weh. Aku g kat dia. Aku tarik tangan dia. Then dia ikut wlaupun tak cakap pape. Tapi dia tak lari. Dia jalan slow2 je. Gile seram aku time tu. Betul ke aku tarik membe aku ni. 

Sok nye aku tanye nape dia tak lari, dia ckp dia takut sangat. Peliknye org takut tapi tak lari =,='

And dak2 laki yang stay up nak tgk jepun berkawad tu tak nampak pn jepunnye. Apelah..




Ok aku tau cite ni takde antu. Aku bukan nk cite antu, nk cite pasal takut je. Hahaha. Hm..kalau korang takut lak, ape korang wat?

18 684 org tengah mintak lolipop:

Anonymous said...

Kadang-kadang bila kita dah terlalu takut kita jadi blur. Semua pergerakan badan dan minda kita akan berhenti. Sebab kita alami kejutan. Sebab tua kadang-kadang orang takut sangat sampai tak boleh jalan dan bercakap. Kalau Tira hmmm. Tak tahulah ye. Hahaha.

Unknown said...

hahaha. ye ke? klau sy mmg tak ckup tanah lari. hoho

Orkid Edyliyne said...

alahai...
ada pulak macam tu...
matrik kedah???
oh OE masuk sana jugak dulu... canglun ke???
hehhe...
OE batch yang ke-10...
(n_n)

Bunga said...

lau bunga pom xlari kot..hahah..malu..wik..wik..hahaha..

tapi betul kadang2 bila tkut snagat semua angota akan kaku..hakahak..

Unknown said...

OE: batch ke 10? jauh nye beza umo kite x_X

bunga: cam tu ke..sy sorg je la yg pelik ye =,=

Woofer Storm said...

hahaaa tu tkut2 sengal nmnya.hheee
kalau sy,kalau takut sy maki hantu kalau dia ada..hheeee taklah,sllunya kalau takut suma bnda kita buat jadi blur ni,..heheee

puteri ain said...

haha..kalau saya dah lintang pukang dah lari..haha..

qasehraihan said...

saya pun penakut gak ni..hoho

Wafiy Suzly said...

peghh tetiba aku rasa perempuan yg takut tu mcm ayu,ayukah beliau??

kay_are said...

x lari sebab malu? x logik tu.. ish ish.. terlebih berani betul member tu.. tapi betul gak r.. kadang2 wat bese suda.. cte 2, kat movie pun selalu jadi kot.. hee

MiszCoMoT said...

kalau takot comot dok diam2 ja...hoho

Unknown said...

cerita no 2 tu tak paham sangat..

"G dekat dia pelan2. Nak sapa takut, nk bia tak sampai aku. Aku pun dah nk dekat tu ckp..'fareh, jom la naik..' "

erm...tak paham...

hehhe

Raden said...

situasi pertame dgn situasi ke dua tuh budak pompuan yg same ke?? waahh..memg sopan santun la die tuh..die ade abg tak?
tetamu yang di undang

Unknown said...

woofer storm: g le maki. tengok ape jadi. wohoo. seram

puteri n qaseh: kite same!!

wafiy: yg no 1 tu ayu gak la. yg no 2 tu tak pn..

kay are: haah. Dalam movie selalu camtu. Takut tapi tak lari. lagi g carik antu tu sambil tanye 'sape tu'

kak diana: sori..patutnye ayt dia nk sapa [tegur] takut, nk bia tak sampai ati.

thanks n sori :D

nadia: bukan org yg sama. dua2 ade abg tapi dua2 da kawen abgnye. Kalau tak aku sambar dulu. ngehh~



comot: sesuai nk tanye comot ni. dok diam2 tak takut ke antu tu dtg kat kite? =,=

. said...

lari kalau nampak je. hihi.

The Crow said...

hehehe.. pelik nye. Takut tapi tak lari. adeh.. keh3.. mcm janggal je kan?

^__^

Unknown said...

khrlhsym = KHAIRUL HISYAM YE. ngeh~
camni leh wat cam dlm cite antu..dgr bunyi pelik2, g cari bnyi ape tu. seram >.<

incik gagak: iye. tak paham ape diorg rasa. takut =,=

fyna ahmad said...

:)
suke lukisan tue..