Mar 8, 2011

Aku tanak review Hikayat Merong Mahawangsa


Abg Merong. Haha! Cite ni baru la org countdown..wlaupun tak target 40 juta. Ops!

Malam tadi aku da tengok Hikayat Merong Mahawangsa. Ye aku tau cite tu lum keluar. Malam tadi preview dia. Siap de red carpet, press conference, artis2 datang lagi. Tapi aku tak kisah. Sbb aku dapat mesej free tiket tu pagi semalam. Tak sempat la aku sedia kan jeans ke baju cantik2 ke. Aku tibai je la baju keje aku. Lagi pun kat cineleisure Damansara. Takde la plak mase aku nk lik umah dulu mandi2 ke ape ke. Rasenye bloggers pn mesti ade yang da tgok cite ni sbb aku ade nampak table ticket collection utk bloggers. Tapi aku menang bukan under bloggers, aku under radio Era.

Cite ni aku tak leh nk wat review skrg. Cite lum kuar. Aku tau cite ni expectation tinggi. Tgk je la trailer dia, gempak gile kan. So aku nk bia ape ade dalam pale korg time tgok trailer tu, kekal dalam kepale korg. Aku tanak korg judge dulu sblm tgk cite tu based on pendapat orang lain. Lain orang, lain pendapat. Korang tengok sendiri, korang judge sendiri. Baru puas hati. Tapi bagi aku, aku respek ngan KRU. Diorg banyak mencube nak bawak pembaharuan dalam industri filem Melayu. So, datang la beramai2 untuk menyokong industri filem tanah air. Cewahh!! Haha.

Tapi pas cite ni da masuk astro 1st nnt aku tetap ade certain thing aku nk sentuh sket. Tapi wat mase ni, judge sndri. Pastu baru leh bincang same2. Haha

Aku nak sebut ni pasal penonton semalam. Sume pakai baju lawa2. Diorg cam tau je ade artis nk datang, ade wartawan nk datang. Aku tengok baju diorg sume nk gempak2 je. Dress labuh, tapi ats tak cukup kain. Seksi nye da macam kat ape da. Macam2 style la. Aku ngan membe2 aku je cam kampung sket. Haha. Ala klau kitorg llik umah tuka baju dulu pun, bukan kami ade baju cam tu. So same je.


Tapi kan..artis pny baju tak de la nk seksi2 cam diorg. Tetibe konpius. Sape yg nk wat press conference ni?

8 684 org tengah mintak lolipop:

Raden said...

melalui ape yg ko tulis nie..cite nie cam tak best je..hehe

tp bagus la dtg sokong ek. lg2 free. sape tanak rembat kn

lau aku dtg sane pon dressup kambeng gak! hehe

Sophie Al-Yahya said...

sokong dgn naddia. hahaha..gaya wath tlis ni macam x best lah pulak.huhu..

tp bab pakaian tu. hurmmm..zaman skrg.. mmg takm pelik pun.hihi..

kay_are said...

em.. ye ke? dah tengok dah?? best r.. ramai cakap tengok preview je dah tau cte tu gempak.. x sabar nak tengok sendiri nanti.. =)

Unknown said...

ahahaha. ces~ camne aku leh terwat gya penulisan camni neh. ingtkan tak kacau minded org. haha

apdm said...

salam

takpe tak nak review pun..jehehe

The Crow said...

Dah tgk pembikinan filem dan trailer nye. Macam best. Ala2 filem 300 Spartan. Walau prop produksi tak besar tapi dalam menghasilkan imej filem yang baik. huhu ah~ nak tgk lah!

Mereng Mahawangsa. koh3..

Unknown said...

syira: ehehehe
en. gagak: iye sangat best!

Unknown said...

nampaknya Wath lebih advance.. dah tengok masa 7hb lagi... clap clap clap.. :) heheheheh :)