Mar 18, 2011

Don't judge a book by it's cover

Ade membe aku cakap, klau dia nak judge gak buku tu based on cover dia, sape nk halang kan. 

Ye betul. Tapi quote tu ckp 'don't' bermaksud 'jangan', bukan 'tak boleh'. Memang korang leh judge buku tu, tapi betul ke judgement korang based on kulit dia je? Kalau korang baca dulu, kan korang lebih paham untuk menilai?


YOU CAN STAND OUTSIDE AND JUDGE ME

OR

YOU CAN COME INSIDE AND GET TO KNOW ME


Pernah tak korang rase bengang, tibe2 ade sorg membe yang korang tak rapat pun ngan dia, yang korang baru kenal, tibe2 cakap

 'aku kenal sangat ko ni. Ko jgn la camni..bla bla bla..ko kne camni..bla bla bla..'
 tibe2 bagi nasihat yang rasanye takde kene mengene pn ngan korang.

Padahal sumber dia status kat fb n shout out kat ym je or tambah2 sket kata2 dari kawan korang. Sumber dia pun bukan kawan rapat korang. Kawan biase je. Main point aku nak cakap, ape perasaan korang bile orang luar datang dan cakap yang dia lagi kenal korang dari korg kenal diri korang sendiri? Kalau dia memang rapat tak pe. Dia memang da selalu ngan korang, da paham sangat ape yang korang akan wat bile marah, bile sedih, bile hepi. Ni tak.  Baru je ym seminggu, bile jumpe da cakap camtu. Apekah?

Aku senyum je dengar nasihat dia yang aku tak tau tuju kat sapa sebenarnye tu.

Ok aku bagi contoh la. Kang orang pk aku bodoh sombong lak, orang nasihat tanak dengar.

Cth: A cakap ngan B,
A: awk takleh tunjuk sangat klau awk suke kat seseorang tu. Lelaki ni klau tau pompuan tu syg sgt kat dia, nnt ego dia naik melambung. Sy tau awk ni senang jatuh cinta.

B: Sape cakap saye senang jatuh cinta??

A: Saye leh nampak. Awk tak pandai menipu. 

B: senyum. [dalam hati..apekahhh mamat ni?? aku takde perasaan kat sape2 pn. apsal dia lak tau aku da jatuh cinta?? aku yang rasa, aku tau la!]

Hm..korang penah rase ke ape aku rase ni? ke aku sorg je rase camni?

Aku sedih lately. That's y aku jarang update. Tapi aku rajin BW tau. Peace :)

7 684 org tengah mintak lolipop:

Puan Kutu said...

elehayat mengayat jer tuh.haha..

Anonymous said...

Pernah juga kena situasi ni. Selalu Tira senyum je lepas tu geleng-geleng kepala. Tak pun buat muka blur. Hahaha~

Wafiy Suzly said...

jangan sedih sedih,

chill sudaaa

puteri ain said...

jangan down2 k..hidup memang macam tu..chill..:)

The Crow said...

Pernah jadi kat crow. Ade yg ckp dorg perasan gaya crow suke kat gadis itu dan ini. Ade pulak yg kate crow nampak suke kat janda itu ini. keh3.. Ade sorang gadis, dia ckp dia tau yg crow suke kat die dan die pun suke kat crow. Padahal crow takde perasaan ape2 pun kat die.

Agak2 nye, mungkin dorg bace dari luaran crow je. Lepas tu terus judge ape dlm hati. tah hape2 la. koh3..

(^___^)

Unknown said...

pn kutu: hrp2 la. dia cumel sangat. haha. tp cam tak je..

tira: kan kan kann..

wafiy: iye :)

ain: thanks :)

incik gagak: tu la pasal. bace luaran pastu nk pasan. kan..

kay_are said...

orang camtu memang x sedar diri betul r.. baru je kenal dah ngaku kenal kite.. ish ish.. wat x reti je suda.. lagi 1, jangan sedih2 k =)