Jul 13, 2010

Fibroid + Hempedu



7 July 2010

1st day Mak masuk hospital.


Aku lik awal. Ayah yg tunggu mak tak tau sampai kul bape


9 July 2010


Mak baru kuar bilik bedah. Seluruh badan mak sejuk. Macam ais. Sebak tgk mak. Selama ni mak nampak sihat je. Even if mak sakit pn, mak tetap picit pale ank2 dia if kitorg demam. Petang tu Ajim datang ngan Wahida. Pastu malam lak kakno pn datang ngan Saiful. Mak tido lagi. Bile mak terjaga sekejap2, mak cakap nk buang air besar. Pastu mak tido balik. Ayah cakap, mak mane leh bangun. Doc da pesan, tu cume sakit je, bukan ade isi. Kat badan mak ade 3 tube. Untuk masuk air, untuk buang air n untuk kuar kan darah dari hempedu. Pas sume da balik, aku tggl jage mak. Sebab mak tak sedar sangat lagi, takde la susah sangat jaga mak. Cume aku urut2 untuk panas kan tangan mak.


10 July 2010


1st day pas operate. Mak demam panas. Nurse bagi besen ni, tuam badan mak. Malam tu mak sesak nafas. Sket2 terkejut sebab nafas mak tersangkut2. Pastu nurse bagi alt bantuan pernafasan tu.

Hari ni aku bawak komik Lubuk Pusar. Ajim punye. Agak seram.

11 July 2010

Mak da makin sedar. Da leh start makan. Tapi mak makan sikit sangat sebab 2 hari tak makan. Perut kosong. Masuk angin. Malam tu mak muntah. Doc bagi ubat tahan sakit..sebab bhgn operate hempedu mak sakit lagi. Mak da makin sedar. Demam pn da kebah..n mak da pandai tanak makan ubat.

Mase tu baru aku sedar, if Ajim or Kakno, mesti diorg pandai pujuk mak makan ubat. Tapi aku tak. Bile mak tanak makan, aku tak tau nk suruh camne. Aku ikut je cakap mak, sorok ubat tu. Mak cakap, If mak sakit, baru mak mintak.

Kali ni aku bawak novel Can You Keep A Secret plak.

12 July 2010

Aku cuti. Kul 10 lebih aku balik umah. Aku tido kul 12 sampai 3 lebih. Then aku pun tak tau wat ape. Aku sambung bace novel Ain. Can You Keep A Secret.

Then ayah mesej: Mak da pindah wad.

Petang tu terlambat g hospital. Sebab haru tu sangat runsing. Tak tau nape. Each time nset bunyi, rase nak marah sesape yang kol or msj. Sampai aku off nset terlampai runsing. Dah la janji ngan membe dia nk datang melawat mak aku. Sian dia tggu aku lame. Sori. Aku sedikit sakit hati.

Sampai2, mak dah baring kat wad lain. Tingkat 3. Nurse pn da lain. Takpe la. Sume nurse baik2..I guess. Mak da makin ok. Tapi mak still ade sakit2 kat bahagian operate hempedu. Sok mak g Klang, masukkn kamera kat mulut cos doc suspect de leaking kt saluran hempedu tu. If ade, doc nak masukkn tube. Hope takde. Da tak larat tgk mak sakit. Rindu kat mak yang gelak2 cam dulu.

Malam bace Can You Keep A Secret sampai abes. Then tido.


13 July 2010

Aku balik umah. Ingt nk terus siap g keje. Tapi aku tido sekejap. Sampai la kul 2ptg. Bangun2, sangat sakit kepala. Aku demam. Saat ni sangat rindukan mak.


Each time aku sakit, mak yang selalu ade. Ni muke aku naik jerawat pn, mak yang paling amek berat. Even mak cakap aku still lawa ngan jerawat aku ni, aku tau mak pn risau tgk muke aku sebenarnye.

Sekarang aku demam. Sungguh. Aku rindu mak.


Mak. Cepat sembuh tau. Dekdah sayang mak. Dekdah rindu mak.

0 684 org tengah mintak lolipop: