May 17, 2010

Witch Yoo Hee


Johnny          Joon Ha            Yoo Hee            Moo Ryong         Seung Mi


Kali ni aku nak cite pasal cite Korea ni..Witch Yoo Hee. Aku rase aku tak suke cite ni. Tapi aku tengok gak sebab nak tau ending. Ok aku cite satu2. Kang tak paham lak. Citenye camni..

Moo Ryong da de gf. Seung Mi. Seung Mi da cukup perfect da. Memahami. Penyabar. Selalu cube fikir yang terbaik untuk Moo Ryong. They start as a fren. Diorang kawan dari sekolah lagi. Da rapat, then jadi couple.

Yoo Hee lak..ank orang kaye gile. Yup. Kaye and gile. Bapak dia gile kaye sampai tak fikir yang anak dia ade perasaan. Cam bese a. Bapak dia nak dia kawen ngan anak orang kaye tuk kembangkan bisnes. Dulu Yoo Hee nak kat Joon Ha. Bile bapak dia tau, bapak dia support Joon Ha g further study kt oversea. Joon Ha pegi. Breakup.

Chef Johnny Kruger lak, besfren Yoo Hee. Dia kenal Yoo Hee mase dia 1st datang ke Korea. Yoo Hee byk tolong dia. Nsem gak mamat ni. Tapi bukan taste aku la. Hahahha. Mak Moo Ryong leh panggil dia 'statue' sbb nsem sgt kot. LOL. Bongok.

Ok. Moo Ryong terpakse dok umah Yoo Hee sebab dia berhutang 40m won kt Yoo Hee. Dia takde wit nk bayar + ego tanak Seung Mi tolong bayarkan, so dia willingly jg housekeeper kt umah Yoo Hee. Cam bese a cite Korea, terpakse dok 1 umah. Then fall in love. Ha, yang ni la..part yang wat aku nak tengok memule. Dari awal aku da budget, Moo Ryong n Yoo Hee akan jadi lover. But yet, tak jadi pn. Tu yang wat aku rase cite ni interesting. Lame gak la..sampai episod belas2, baru diorang sedar yang diorang da fall for each other. Then da tak interesting da. Cume aku nak tau ending je.

Dari awal, Seung Mi still ok ngan Moo Ryong. Moo Ryong lak, try pasangkan Chef Johnny ngan Yoo Hee. Da ok da, tapi Chef Johnny sengal. Tak berani lak nak confess. Ade ke dia g cakap 'besfren'. Padahal Yoo Hee da setuju nk accept dia. Tapi tu la..ade gak aku jumpe kes2 camni. Tak confess sebab takut kene reject, padahal pompuan tu memang tggu laki tu confess. Padan a muke korang. Melepas.

Then, Yoo Hee n Moo Ryong wat2 kapel, sebab Yoo Hee nk praktis. Ha..kt cni la probnye. Walaupn memain je, kite takkan sedar bile dia datang. Orang cakap. Love happens when we least expected it. Laki n pompuan memang takleh jadi besfren. Even dalam ape situasi pun. Asalkan ade chemistry, love can happen anytime. That's why..don't start, or it'll be hard to ends. Time diorg in a fake relationship ni la, Seung Mi banyak makan hati, sampai dia tak tahan. Bapak Yoo Hee lak jadi risau ank dia becinte ngan orang miskin. So, bapak dia upah lak Joon Ha yang dia tak bagi kapel ngan anak dia dulu, suh kapel ngan anak dia lik. Sebabnye, a doctor is better than a chef. Is it?

Time tu la, Yoo Hee sedar yang dia ske kat Moo Ryong. And Moo Ryong pn same. Sampai dia break up ngan Seung Mi. Aku pendekkan je la. Pas da confess tu, bla3..last2 Yoo Hee ngan Moo Ryong.,and cam bese gak..kt air port. Memule tak nampak, terlepas, then Moo Ryong patah balik. Cliche tul!

Ape yang aku nak komen:

1. Seung Mi and Moo Ryong was just fine b4 Yoo Hee appear between them. Seung Mi tak wat salah pape pun. Mungkin penulis skrip nak cakap, yang love can happen anyhow. Bagi aku, that's why we have to prevent it.

2. Johnny memang sengal sebab tak confess. Tapi dia ni bagus gak. Sebab dia rase, kalau takleh jadi lover, lebih baik jadi kawan. Sebab kehilangan seorang kawan yang baik tu pun menyedihkan. Em, tul tu.

3. Moo Ryong bodo! Nape dia lagi alert kt Yoo Hee sedangkan Seung Mi dia abaikan. Padahal masa tu dia takde perasan lagi kt Yoo Hee. Sebok jage pompuan lain. Awek sendiri g abaikan. Bongok!!

4. Love can't be forced to said if we don't have it. But we can feel it eventhough it remain silent, if it's really there. Part ni aku setuju.

5. Whatever it is, a Korean series is still a Korean series..rite?

p/s: Love can happen anytime, anyhow, anywhere, but what love is all about actually?

pesal aku emo wei!!hahaha.again.bongok!!

1 684 org tengah mintak lolipop:

Aen de c0ol said...

wahahahahaha aq dh tgk lme cte ni..mmg gram kt moo ryong yg bongok itu!!!bg hangin 1 bdn je tgk dorg neh..