Feb 16, 2013

Raja Bersiong Selangor

Kenal tak Raja Bersiong. Menurut lagenda (kalau tak silap aku la), Raja Bersiong ni asal usulnye adalah seorang raja biase. Pada suatu hari, dayang dia terpotong jari masa tengah memasak untuk Raja. Maka termasuk la sikit darah dari tempat yang luka tu. Pucat la si dayang ni. Tapi oleh sebab Raja ni seorang yang garang, bengis, tak sabar dan pelbagai lagi sifat negatif, dia mintak makanan dia cepat n marah2. Kerana kalut, dayang ni tak sempat nak masak lagi sekali. So dia anta je makanan yang terkene darah dia sikit tu. Tiba-tiba Raja suka pulak rasa makanan tu. Bila Raja tanya ape yang dayang tu campur dalam masakan, dayang pun dengan takut2nye mengaku termasuk darah. Sejak hari tu Raja jadi sukakan darah untuk dicampur dalam masakan. Lame2 gigi dia bersiong sebab hari2 makan darah. Siong tu tau ape? Siong tu taring la. Ala macam the Cullens punye tu.


Bukak jap. Nak makan nasik.




Kacak bukan?


Korang percaya tak cite ni wujud atau hanya lagenda?

Bila aku tanye suami aku, dia jawab..








"Raja Bersiong ade je kat Selangor ni. Dia makan apa saja yang dia jumpa"



Bukan salah aku. Orang pretnen memang la kuat makan kan? Kan? Betul kan? =,=

1 684 org tengah mintak lolipop:

kay_are said...

aku rase macam legenda je.. kalau betul2.. tak tau r..

suami? eh? dah kawin ke? banyak aku terlepas rupenye.. tahniah!! ^__^