Aug 6, 2010

The Sorcerer's Apprentice

Sape penah tengok cite the adventure of Merlin kat tv3? Aku!! Aku memang suke cite fantasi2 ni. Diluar imaginasi. Aku suke bende2 magic ni. Tapi kat bumi nyata, memang takde la kan. Hm..dulu aku ingt cite Merlin tu cam series biase. Rupenye memang ade hikayat dia. Merlin, seorang ahli sihir yang hidup kat zaman di mana sihir adalah dilarang. Pastu dak pompuan yang raja bela tu, lady Morgana, baik. Tapi rupenye dia akan jadi jahat. Memang pn dia ade cam rahsia besar je.


Ok! Back to the story. Cite ni aku tengok malam tadi ngan cik Ain. Cite nye cam sambungan hikayat tu la. Si Merlin ada 3 apprentice. Hovarth, Balthazar n Veronica. Hovarth n Balthazar crush kat Veronica. Tapi Veronica ske kat Balthazar. So, Hovarth yang patah hati ni pun berpaling tadah. Dia jadi pengikut Morgana yang nak hidupkan balik sume ahli sihir2 yang dah mati n kuasai dunia [ok, sume orang nk kuasai dunia. Mungkin dia leh berebut ngan raksaksa otromen or orang jahat power rangers yang juga nak kuasai dunia ] . Hovarth tolong Morgana hapus kan Merlin. Sebelum Merlin mati, dia bagi Balthazar cincin naga dia. Merlin suruh Balthazar cari the Prime Merlinean, budak yang akan mengalahkan Morgana. Cincin naga tu hanya akan sesuai ngan budak tu je. Mase tu lak, Veronica bertarung ngan Morgana. Untuk kurung Morgana, Veronica sedut roh Morgana, then Balthazar kurung diorang dalam Grimhold. Maka bermula lah kisah..




Nicholas Cage as Balthazar Blake

Monica Belluci as Veronica

Jay Baruchel as David Stutler

Alfred Molina as Maxim Horvath

David mase kecik.

Umo 10 tahun. Mase ni dia ngah ngorat Becky. Senang je nak declare rupenye. Dia tulis kat kertas tu,

* friend
* girlfriend

Pastu dia pas kat Becky suh Becky tanda kertas tu. Hahaha. [leh la korang curik idea ni nak declare] Tetibe pas Becky tanda, kertas tu terbang. Dia kejar2 kertas tu sampai la masuk ke tempat Balthazar. Pastu Balthazar bagi try cincin tu, muat! Tapi pastu Balthazar n Hovarth kene kurung dalam urn antik.

10 tahun kemudian..

Becky dah besar. Dave pn da besar.

 Maka bermulalah kisah diorang. Penemuan kembali ngan Balthazar, Hovarth, perjalanan hidup jadi apprentice, macam2 n memang kelakar. Sampai aku terpengaruh la nak jadi apprentice gak, semate2 aku nak sentuh rim kete aku, jadi la sport rim smart sket. Hahaha. Kesian tul kat aku punye rim tu. Eh. ape masuk cite kete aku lak ni. Ok. Balik ke Sorcerer's Apprentice.

Ni la tempat David belajar Magic, tempat yang sama dia wat eksperimen2 Fizik dia.

Pergh, leh gune tuk ngorat awek siot!! Time ni dia main lagu Secret - One Republic. Pergh tak yah cakap la..da la aku ngah gile lagu ni. [sekarang pun ngah dengar ni (-_-')]


David tak percaya yang dia leh wat Magic sampai la dia TERberjaya wat magic time nak kalah kan Sun Lok. Pastu baru dia percaya n nak belajar lagi.


David dikira bersedia lepas dia boleh wat magic tanpa cincin tu..and he made it!! [sampai ade yang tepuk tangan dalam panggung. tak paham aku. (*_*!) ] David kalah kan Morgana gune gabungan Fizik n Magic. Ha, baru korang tau betape bagusnye terer Fizik [g study cepat!!].


The End

Aku bagi 5/5 bintang. Aku sukeeeeeeeeeeee sangat cite ni.

p/s: Pasni ramai la nak jadi ahli Fizik. Hahahahaha. [ke aku je yang pk nk jadi ahli Fizik (~_~!)]

0 684 org tengah mintak lolipop: