Jun 10, 2010

Lagenda Budak Setan

Aku tengok cite ni da lame..mase cite ni baru kuar lagi. 1st day kuar tu aku tgk. 3June. Punye la excited. Tapi resultnye memusnahkan semuanya. Banyak gak la yang aku tak puas hati. Paling aku tak puas hati, novel nye sangat best!! Tapi bile masuk layar perak...hancur. Tapi tgk 2 kali gak. Haha.

Bagi aku, pemilihan pelakon cam sambil lewa je. Amelia yang sepatutnye adalah Ayu, care cakap, gaye patut same. Tapi langsung tak same. Pelakon watak Amelia patut study gaye Lisa Surihani supaya nampak real. Lisa Surihani pn same. Cam tak jiwai watak. Ntah da bace lum ntah novel tu. Nangis cam nk teran tapi air mate tak kuar pn. Ptt kalau sedih sgt, air mate kuar sndri takleh nk di tahan2.
Part mase Ayu confess da penah terlanjur pn, Kasyah cam da expect je.

Ha, yang last aku nk komen ni. Memang tak di nafikan, tak leh nk expect lebih. Novel setebal kamus nk ceritakan dalam layar perak selama sejam setengah je, memang tak leh nk capai semua la. Patut wat series. Mesti best. Sebab terlalu banyak bende jadi dalam novel tu. Bile masuk movie, beberape babak je. Contoh paling ketara, Katerina pny bahagian. Dia kenal mase interview, bagi hadiah, kne belasah, jage kt umah, tetbe Kasyah kawen Kate sedih. Bile part cinta diorg bercambah berbunge sampai dia nak sedih sangat org tu kawennye. Kalau ikut novel, part Katerina banyak jugak. Kisah hidup dia. Masuk panggung, seringkas2nye. Takpe. Yang tu aku paham. Cite tu memang sangat panjang n sangat banyak perkara terjadi.

Kesimpulannye, aku suke cite ni. Cume tu la..ade beberapa perkara yang leh diperbaiki. Hope takde sesape saman aku sebab aku kuarkan pendapat aku ni. Haha.

1 684 org tengah mintak lolipop:

Anonymous said...

ish..kakdah ny..byak bnyij plax..snang snang adah jela blakon..itu slah ini slah..huh!!