Sep 15, 2010

the BEST raya I've ever had!!!

Pergh..gua malas nak cite la beb! Best gile raye gua tahun ni. Raye setahun sekali. Tolak yang beraya kat kg lagi 1, tggl la 2thun sekali. So ikut umo gua, baru DOBLAS kali gua beraye. Ops. Jangan salah paham. Bukan yang kampung lagi 1 tu gua tak beraya. Kat sane lain sket. Takde rendang ketupat kari bla bla bla. Then takde membe2 rapat gua nak beraye. Pastu lak tak bape nk rapat ngan sedare mare belah sane.

Ni gua nak bercerita raye gua belah cni. [ha bape banyak belah ntah]. Kat cni gua rapat ngan sedare mare..da tahap geng da ni. Pastu gua santai ngan pakcik2 makcik2 gua. Leh sembang sinki bak kate gua sendiri. [ni kes sembang ngan Cik Da pasal masa depan time basuh pinggan kt sinki la ni. Privacy beb! Org g sinki letak pinggan je. Tak tau kitorg ngah diskus bende serius. ] Kire umah nenek gua tu cam umah gua sendiri la. Tu lum masuk membe2 gua yang ramai gile tahap tenuk kat sane tu. Dulu siap ade bf lagi. Tapi sekarang da jd ex la. Ha begitulah seronoknye.

Nak dijadikan cerita..tahun ni gua solo. So beraye kali sangat la puas. Skati nenek gua nak beraye mane ngan sape dan bagaimana. Malam raye kitorg berbuke puase berjemaah. Panjangnye da macam berbuke kat masjid dah. Dari dapur sampai la ke ruang tamu. Begitulah panjangnye hidangan berbuke. Gua ngan sorang sepupu gua ni, dari tengahari dok tengok sepupu kitorg ni berlari sane sini, bile penat g dapur minum air sarsi ais!! Pergh. Time tu mule la mulut merapu2 g tersebut air sirap ais yang tahap cawan berpeluh tu. Ha. Leh imagine tak. Time berbuke ape lagi, kitorg gunela kelebihan kitorg sebagai anak dara, g wat air sirap. Pergh. Time buke tahap nk tercekik minum air sirap gelojoh sangat.


mak ayah kesayangan gua

Pagi raye, salam2 mak ayah [gua da insaf beb. sekarang gua paling sayang mak ayah gua ] family, nenek. Sekarang da masuk fasa baru. Da tak mintak duit raye. Gua bagi duit raye kat nenek beb. Sayang la ngan nenek. Maklumla gua banyak nyusahkan nenek. Dari dulu tempat lari umah nenek la. Nak dating balik umah nenek. Da breakup, agk2 tension je lari umah nenek. Tu yang gua sayang nenek gua lebih tu.


cute kn. gua suke gamba ni!!

Pastu kitorg 1 umah g beraya 1 lorong umah nenek gua. Baraan bak kata org kg gua [tak tau la kg lain panggil ape]. Setiap umah gua sapu abes air diorg. Nk makn tak larat dah. Petang tido sampai lebam. Then malam leh lak merayap umah pakcik gua. Bukan beraye. Amek game. Ha bantai main game sampai pagi. Mengamuk mak gua.


family besar gua

Abes bab beraye ngan family.

Raye ke3, gua beraye ngan memembe. Best gile tak yah cakap la. Kalau gua berlaki, tak merase gua beraye sakan camneh. Time2 beraye tu la nak korek rahsia. Ade yang nk bertunang, ade yang nk kawen, ade yang baru jumpe bf baru. Dak2 laki tak yah cakap la. Nak roboh umah2 yang kitorg beraye tu dengan diorg punye ketawa. Jauh berjalan. Sampai ke Kerling sane. Ha..Dari pagi sampai ke malam. Fuh.

Oleh sebab tu, hari ni hari rabu, tapi gua punye sakit kepale tak hilang lagi.

Sonok gile beb raye tahun ni!! Tak tau la bile lagi nk rase camni. Tahun depan raye kg lagi satu. Then raye kemudiannye da 26 thun. Leh lagi ke nk beraye berjemaah camni. Ape2 pn..korang memang the best. Selamat Hari Raye sume !!!

2 684 org tengah mintak lolipop:

yaya mls log in. hehe said...

x best sbb syad x dtg umah ya!
;/

Unknown said...

ha..klau part tu ade msti lg best. raye ke 2 diarhoea la yang..huhu