Jan 24, 2013

Spoiler dalam Hollywood movies

Semua orang suka Hollywood movies. Sebab diorang ni kalau menipu memang nampak logic gile kan. Tengok bangunan bergerak2, hantu2 bergentayangan dalam Harry Potter, si kacak berubah jadi serigala sasa dlm Twilight, katun2 diorg y bile tengok bulu makhluknye rase nk usap2 je..tapi ade satu y spoil kan mood aku.

Senjata.

Diorang ni aku tak tau la nak cakap ape eh. Lawan ape2 semua nak pakai pistol la, senapang la. Tak kisah la pontianak ke, Ju On ke, nenek sebelah umah ke. Kalau perompak or bad guy cam dalam mission impossible or 007 logic le nk tunjuk senjata canggih2. Ni hantu pun nk tembak gune senapang. Merosakkan mood aku nk tengok cite mistik diorang je.

Bagi aku, lau dia nak tunjuk dia bunuh antu tu dengan upacara2 ritual tu lagi best kot dari sikit2 nak tembak. Semua pun nak tembak. Senjata plak lagi besar lagi gempak. Takde maknenye tembak antu pkai senjata hoiii.


.
.
.
.
.

Ok lah. Sebenarnye kawan2 geng sume ajak tengok wayang dan ceritanya adalah Hansel and Gretel 2013. Tajuk memang dah gempak sbb omputih lau wat movie menipu ni mmg nampak real. Cite melayu harap air mata je lah yang real, tu pn kadang2 diteran2. Kehkehkeh. Tapi lepas aku tengok trailer utk menkaji serba sedikit ape y aku nk tengok..HEKEELLLEEHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!




Hebat sangat ke bawak senapang besar? Edward Cullen pakai tangan je wehh. Ni la salah satu sebab aku tak tengok Supernatural. Kat belakang bonet penuh senjata. Tak kisahlah kau pakai bullet timah ke gangsa ke perak ke. Baca ayat Kursi kan senang.

0 684 org tengah mintak lolipop: