Apr 2, 2013

Kawen je lah lagi sekali

Berikut adalah sesi soal jawab aku dengan sepupu aku umur 5 tahun.


Dik, becinte tu ape?

Becinte tu becium



Kawen tu ape?

Kawen tu dapat anak



Mati tu ape?

Mati tu tanam




Tu lah hasil kajian aku terhadap pemahaman kanak2. Tapi kejadian soal menyoal tu berlaku 8 tahun lepas. Sekarang da f1 da pon dak tu. Baru2 ni aku tanye adik die pulak, Darwisya. Pun 5 tahun jugak.


Darwisya ni suke cakap nak kawen dengan suami aku. Depan aku pulak tu dia cakap. Depan suami aku tak de pulak dia cakap. Dia malu2 sengih2 je.

Bile aku cakap,
camne Wisya nak kawen ngan Abg Wafi, Kak Dah kan da kawen ngan Abg Wafi,

Dia leh jawab,
Ala kawen je lah lagi sekali.

Dang! Nasib baik dia 5 tahun.




Bila dah selalu sangat cakap nak kat Abg Wafi, aku pun tanye dia.
Wisya, kawen tu ape?


Dia jawab,
Kawen tu macam yang Wisya pegi kenduri kawen tu la tengok org kawen.




ohh..dia ingt kawen tu macam main kawen2. Pakai baju cantik2 macam puteri lepas tu ade putera kacak kat sebelah, ade plak dayang tukang kipas. Patut lah dia senang2 je cakap 'kawen je lah lagi sekali' 



-,-'

2 684 org tengah mintak lolipop:

Condoriano said...

Hahaha tu pun nasib baik dia share kan? x)
Tu la pengaruh filem kuat sgt budak-budak ni.

kay_are said...

advance budak2 zaman sekarang.. zaman dulu.. tengok part kissing je mak dah tolong tutupkan mata dengan tangan.. err..