Jun 16, 2011

Sudah suku abad la

Simptom2 anda sudah masuk suku abad

1. Pencuci muke yang selama ni pakai ok je, da mule bermasalah. Bukan pencuci muke sebenarnye. Muke yang da takleh terime

2. Sneakers tidak lagi diterime oleh kawan2. Kite yang pakai ni terasa diri kerdil sangat tengok kawan2 da pakai wedges. At least kasut sarung la..

3. Di majlis kenduri kawan sekolah, semua org pakai barang kemas. Seriously, semua. Aku yang tak pakai ni rase macam patutla-aku-lain-rupenye-sebab-aku-takde-barang-kemas.

4. Calit lipstick kat bibir ok. Di ulangi. Lipstick. Bukan Lipice or lipbalm. Besarr bezanye~

5. Baju bukan sekadar kurung. Dah jadi kurung moden, kebaya pendek, pesak gantung, apentah lagi. Aku pun tak tau.

6. Jenis kain baju kurung~bukan lagi di zaman duduk asrama dulu. Corak bunge2 cam budak tak matang. Sekarang dah kain chiffon ade lining kat dalam. Ntah betul ke tak aku eja


7. Handbag bukan lagi sekadar beg petak ade 2 tali warne coklat yang nampak sangat harga rm30. Even nk beli kat jln TAR je pun, dah tau paten terkini dan gred beg jln TAR. Takde la nampak sangat tiruannye.


8. Tudung bukan lagi bawal biase zaman baru nk blaja pakai tudung dulu. Paten tudung terkini semua di cuba.


9. Mekap bukan lagi perkara sukar. Sudah tau di mana patut dicalit itu dan ini.


10. Cara berjalan, bercakap, ketawa, semua sudah lain. Sile perhatikan sendiri. Tak reti aku nk tulis.


Jika anda ada simptom2 di atas, anda mungkin sudah masuk suku abad.


Jika anda sudah nak masuk suku abad tapi masih tiada simptom di atas. Anda boleh masuk group saya. Budak pelik yang selekeh dan takde org nak kawan. Haha~ Maklum le aku ni student lagi. Lalalala~

10 684 org tengah mintak lolipop:

James Alexander said...

ooo...

tapi ni simpton utk pompuan je kan..??? hehehe

Unknown said...

11.. dah mula tak kisah bila ada kawan2 lelaki berjinak2 nak lawak melucah..kalau dulu2... malu dan bengang bila ada lawak lucah dan dabel meaning...

Unknown said...

akak pakai lagi henbeg harga 30 tu..
sedap je pakainya..
mungkin nak pakai sampai dia reput..
eheheheh

Raden said...

sy pon tak pkai lipstik jadah tuh..lantak la. haha..cam badut kot

Anonymous said...

Errr.. Hahahaha.. Sudah matang tu..

Azlan Strider said...

hehe..sib baik kaum laki cam aku takde dilema cam ko nie..hehe :)

Regards,
-Strider-

Cikya said...

aiyyok.
Dah 9 tahun tak jumpa member lama. Bila tgk gambar dorang kat fesbuk.
Semua makin cun melecun, pandai melawa tempek-tempek mekap.
Aku pakai bedak pom kalau teringat, baju double lining apatah lagi..
Humbleness and moderation is the best apo :)

Solihin Zubir said...

owhh.. simptom pompuan suku abad la ni? heheh..

alaa.. bersederhana sudah la.. x yah nk over2 sgt.. x suka la tgok pompuan mekap tebal.. huduh.. hehe.. ;-p

kay_are said...

kenape diriku masih tidak mengalami simptom2 kat atas?? kenapekah??? =P

mykhalis said...

anda sangat cute..wahahahaha