May 8, 2011

Selamat Hari Ibu - macam biase

Hari ni macam biase dunia blogger, hari ibu, entry hari ibu, hari kekasih, entry hari kekasih. Tapi!!!
Aku ade baca blog yang tulis - aku tak sambut hari ibu sebab hari2 adalah hari ibu. 

Wah. Statement menarik yang membuatkan aku tertarik nk wat entry aku hari ni.

Cube anda bayangkan kalau anniversary kite, kite tak sambut, sebab hari2 pn kite syg bini kite. Tak ke merajuk bini kite??? Same la macam hari ibu. Memang la hari2 kite syg ibu kite, tapi kene appreciate 1 hari yg special. It's because it's mothers' day! Mak2 kite sume da expect, hari ni hari dia. Tetibe kite wat biase je. Sambil korek idong cakap kat mak kite 'ala mak, hari2 pn adalah hari ibu.' 

Betul ke hari2 kite layan mak kite dengan baik? So bile kite wat macam hari2 biase yg kite kuar umah salam cium tangan, pagi2 solat subuh mak kejutkan pastu kite tarik bantal tutup muke, mak suruh pegi kedai kite start moto terus pegi, dah cukup la hari2 adalah hari ibu? Yang dah kawen tu, call mak korang pn sebulan sekali. Pastu nak ckp hari2 adalah hari ibu. Boleh belah!

Ye aku tau hari2 kite kene syg ibu kita. Mmg syg . Tapi ape salahnye kite celebrate dia dengan special. Bawak pergi makan, bagi hadiah. Hari2 ke korg bagi hadiah? Hari2 ke korang bawak g makan? Asyik bawak bini sendiri je makan sedap2. Tibe balik kg..'mak nak makan air tangan mak'. Mintak makanan lagi kat mak ade la. Hm..

Eh kenapa aku emo? Haha. Sebab hari ni hari ibu.. n aku rase sume ibu deserve this day every year. 1 hari untuk menghargai mereka. Kalau korang ank yg baik, mmg hari2 akan layan dia dengan baik, itu bonus. Aku tau. Kalau aku baik ngan mak aku setiap hari ibu, mak aku akan ckp 'kan bagus kalau ank mak ni baik macam ni selalu'. So kite leh baiki diri kite, jadi baik macam tu selalu, so that bile tibe the next year punye mothers day, kite wat yg lagi baik dari yg kite wat sepanjang tahun ni. Dengan itu setiap tahun kite akan sentiase menjadi lebih baik untuk mak kite.

Ape yang aku cube sampai kan kat sini, hargai la ibu anda hari ini. Sebab dunia realiti, kite tak baik ngan ibu kite hari2. Aku berani kerat kuku la weiii kalau ade yg baik ngan ibu dia hari2. [alang2, kuku aku pn da panjang ni. hahahha]

\
Teka mane 1 mak aku. Aku pun konpius ni =,=

SELAMAT HARI IBU MAK!

12 684 org tengah mintak lolipop:

Anonymous said...

Hari-hari memang hari ibu tapi jangan sambut hari ibu je meriah tapi hari lain wat macam biasa. Selagi mereka bernafas selagi itu kita bertanggungjawab menjaga hati dan kehormatan mereka. Selamat Hari Ibu :)

Fyqa said...

bhagia bersama org yg trsyg kan :)

SELAMAT HARI IBU

Raden said...

slamat ari ibu! kim slm mama! kim slm abang juge:)

Unknown said...

setuju...
ada jugak orang yang nak pertikaikan hari ibu ni..
bukan salah pun..

qasehraihan said...

mak awak tudung itam..hehe
salamat hari ibu utk mak awak..

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/05/kasih-ibu.html

Solihin Zubir said...

mak kamu mesti yg perempuan tu kan? betul x? ;-p

happy maother's day... =)

Zu said...

ah, menulis entri dengan penuh perasaan. Nak pakai emo2. Wnik2!

Hari2 hari ibu. :))

The Crow said...

hari2 adalah hari ibu. heheh.. boleh kalau sekadar bercakap tapi realiti nak buat susah.

Tapi crow sayang semua ibu. Sebab semua ibu tak mengharapkan sambutan. Mereka hanya mengharapkan anak-anak berjaya, berdikari dan beramal soleh.

Ah~ crow sayang ibu crow.. sayang ibu waht juga! tehehe..

(^___^)

mykhalis said...

heheh.. ada orang panas telinga.

Unknown said...

yg baju belang tu nenek kan? :P

p@kcikLie said...

sambutla hari ibu tu dgn ikhlas..bukannya utk apa2...niatkan saja keikhlaan kita itu untk menghargainya...

salam singgah dari pCL...

Bulan MEI Yang Sempoi..pls support !

kay_are said...

kalau cek wiki, hari ibu ni ari yang dirayekan orang barat untuk mengingati dewa dorang.. so, kite still leh sambut ke??