Apr 4, 2011

Kadang-kadang yang pahit itu indah :)

Dalam hidup ni, macam - macam ujian yang kite kene lalui. Ape yang penting, cara kita lalui ujian tu. Sebelum ni aku ade bagitau kakNo disahkan mengandung, then aku bagitau dia masuk hosp. 2 hari kene tahan kat wad, 1 Apr hari tu kakNo da leh balik. Tapi doc cakap, baby dah tak de..


Seram tak. Huhu. *sumber dari pakcik Google


Baby dah takde?

Aku konpius. Kakno explain, doc cakap baby da berhenti membesar. Aku pun tak paham. Ade kene mengena ngan hormon. Tak tau la ape mendenye, tapi doc cakap nnt baby tu kuar sndri sbb kecik sangat lagi, takyah operate..dia akan kuar sekali ngan 'appointment bulanan perempuan'.

Actually hari tu kakNo masuk wad sbb kuar darah. Then kene tahan, tu yang doc check tu..n resultnye..takpe la. Belum ada rezeki. Mak pun tak berani tanye kakno lebih2, takut kakno sedih. Aku pun tak berani gak tanye2. Tapi aku tak tanye pn, kakNo cite dulu. Tau ape dia cakap?

'Baby aku da takde. Dia da stop membesar. Aku ni kire ok la baru lagi. Ade orang lain tu da 4 bulan, tibe-tibe baby stop membesar. Tau2 je da mati dalam kandungan. Lagi kesian.' 

Kakno lagi positif dari ape yang kitorg pk. Tu luaran. Dalaman dia aku tak tau..

Tapi itu la kakak saya :) 


(: I love to see the person I love to be loved by her love one :)

7 684 org tengah mintak lolipop:

The Crow said...

Tanda kebesaran Allah. Dari Allah kita hadir dan kepada dia kita kembali.

Harap kakno tabah. Insyaallah ade rezeki akan datang. Kire wath belum bertitle "makcik" lg la. koh3..

(^___^)

Wafiy Suzly said...

harap kakak kau bnyak bersabar..

Unknown said...

tak jadik la title tu..simpan utk tahun seterusnye :(

Anonymous said...

Anggaplah dugaan yang menimpa ni ada hikmah disebaliknya. Mana tahu lepas ni akak Wath dapat anak yang lagi ramai. InsyaAllah.

qasehraihan said...

kakak awak ek??sian dia..tu yg org pggil ngndung anggur x??hehe...rasanya la..hoho

moga kakk awk tabah..

kay_are said...

bersabar r ye.. kne selalu kuatkan semangat kakak tu.. mesti ade hikmah di sebaliknye =)

Bunga said...

bags la kak no tu..berfikiran positif..semoga Allah mengurniakan anak yang soleh n solehah suatu ari nanti..

amin..