Oct 14, 2010

Our Children, Our Future

Gerun beb bile dengar tajuk aku ni..kan?kan?kan?

Bukan ape, bile tengok sikap dak2 sekarang..cam terbayang je future kite yang gelap. Dalam orang sibuk runsingkan hal zaman kite yang da sampai ke penghujungye, da nk akhir zaman ni, di mana mampukah kite mencari amalan yang cukup untuk di bawa ke dunia lagi satu tu, ank2 kite, adik2 kite sibuk bercinta. Bukan aku cakap bercinta tu salah. Tapi period period pn belum beb! Yang lelakinye tak yah cakap la. Besunat pn lum agaknye. Itu yang dirunsingkan dak2 sekarang ni!

Aku ni bukan baik sangat..tapi aku ade gak runsingkan negara tercinta aku ni. Baru kemerdekaan yang ke 53, tapi da macam tak merdeka dah je. Sampai bile kite mampu kekalkan kemerdekaan kite. Dengan keadaan anak2 kite yang sibuk memikirkan cinta, siapa yang nak menegakkan kemerdekaan kite. Salah siapa bila anak2 kite cume tau menyanyikan lagu patriotik, tapi tak tau simbol makne disebalik lagu tu. Tak terdidik kah mereka bahawa Negara kita ni rumah kita. Cube bayangkan andai rumah kita dimasuki orang, kemudian kite dilayan macam orang gaji, ikut telunjuk dia. Kat mane lagi kite nak tinggal. Macam tu jugak la negara kita. Ni la tempat tinggal kite. Kalau preparation tak cukup untuk generasi akan datang jaga negara kite, sape lagi kita nak harapkan. Kat mane kite nak duduk time da tue2 nanti.

Beb. Apesal aku emo. Dak2 tu baru sek rendah kot! Hm..biarlah diorang hanyut sekejap di alam percintaan. Semoga bile da besar nanti, mereka akan paham.

Tu je la pn yang mak bapak selalu cakap kn..~,~'

0 684 org tengah mintak lolipop: