Nov 18, 2010

Mak vs Ayah

Kampung aku ade 2. Cam bese la. Takkan patblas plak kn. Belah ayah kat Kelantan. Belah mak kat Gedangsa. Ramai tak tau kat ne Gedangsa tu. Gedangsa tu terletak kat daerah Hulu Selangor klau ikut peta Malaysia. Gedangsa ni takde la kampung sangat walaupun suasana malamnye still seram cam dalam cite antu kat tv3 tu. Kire klau ikt, aku still leh hidup la kat gedangsa ni. Mungkin sebab suasana kat Selangor or memang dari kecik [f1] aku da terbiase fly hostel g lepak umah nenek. Ni aku nk cite ape yang ade kat kg Kelantan aku tapi takde kat Gedangsa.

1. Pacat.
   Fuh! Gile seram. Siap time nak sidai kain leh terbayang kalau pacat masuk dalam badan, pastu nampak lak dia bergerak2 dalam kulit, rase nak hempas diri, amek pisau siat2 kulit sendiri or chak! chak! cocok pisau tu kat ulat yang sedang bergerak2 dalam permukaan kulit perut kite. ha leh imagine tak. Ngeri kan!

2. Tali Air. Betul2 depan umah nenek aku je. Ade ke baru2 ni balik raye haji, abg ipar aku wat tajo [tu pn klau betul eja nye] dapat belut. Wargh! Gile ngeri ok! Tapi rmai gak yang makan belut tu..of course I'm excluded!!

3. Tulisan Jawi.
  Kelantan kan terkenal ngan negeri Serambi Mekah, rakyatnye yang alim, so sume pun nak di jawikan. Even CIMB bank pn ade dalam jawi. Mc Donalds pun! Leh imagine bahasa Inggeris dijawikan? Er..tak sempat snap gamba. Nset aku tak sihat. Actually bagi aku, tulisan tak menggambarkan ke'alim'an pun..[don't shoot me \(~_~)/]

Kesimpulannye..balik Kelantan pun best jugak.. :D

1 684 org tengah mintak lolipop:

nadia saari said...

x pernah sampai kelantan.
sedih kan?

x pe coming February insyaAllah i'll be there.
hehe.
:D